Уметност Вести

Рецензија „Сцреам“: Убиј ме поново, поново

Угушен корозивном самосвесношћу, најновији 'Сцреам' је сласхер филм са мирним самозадовољним лицем, толико заљубљен у сопствену митологију да његови ликови говоре о мало чему другом.

Ово самореферентно брбљање, прерушено у коментар франшизе у оквиру франшизе, „Убод“, значи да једва да постоји линија дијалога која не завршава намигивањем и гурањем.

„Постоје одређена правила за преживљавање филма 'Убод'," каже Дјуи (Дејвид Аркет), сада осрамоћени бивши полицајац и преоптерећен, најновијим потенцијалним жртвама. Али свест која је била симпатична у оригиналној слици Веса Крејвена је, током 25 година и три наставка, постала самозадовољна, остављајући сценарио Џејмса Вандербилта и Гаја Базика толико увученом у мета да делује чудно без заплета. Тако Дјуи, који је претрпео укупно девет убода ножем током серије, сада се сматра стручњаком за тинејџере који траже његов савет када убица из Гхостфацеа поново вреба улицама Вудсбороа.

Ово ће захтевати да се Дјуи отрезни, поново придружи полицији и поново се уједини са својом дугогодишњом симпатицом Гејл (Кортни Кокс), која је сада ТВ водитељка у Њујорку. Евентуално поновно појављивање Сиднеи (Неве Цампбелл), вероватно најчешће трауматизоване хероине канона слешера, употпуњује оригиналну тројку. Њихов повратак у Вудсборо такође испуњава једно од правила овог такозваног рекула — не баш римејка, а не баш наставка — како је рецитовала Минди (Јасмин Савои Бровн, тренутно га избаци из парка на Сховтиме-овим „Иелловјацкетс“) , средњошколац и главни резервоар тривијалности хорор филмова у сценарију. Шта је рекуел без старих ликова?

„Врисак“ можда себе не дефинише као римејк, али велики део тога се налази у подсетницима на темељни филм. Од фиксне телефонске линије која звони која представља почетни напад, до мукотрпног поновног стварања дома једног злогласног лика, филм ужива у визуелним и звучним повратним позивима. Ипак, осмишљавајући филм који изгледа искључиво намењен да умири базу страствених обожаватеља, редитељи, Мет Бетинели-Олпин и Тајлер Џилет (две трећине колектива познатог као Радио Силенце), сликају се у креативни угао. Толико су заузети гледањем уназад, да нису у стању да виде кохерентан пут напред.

Франшизе су, наравно, увек повлађивале – то је у њиховој ДНК – али ретко је неко тако жедно жудио за одобравањем обожаватеља. Резултат је слика тако немарно исцртана и тако грубо фотографисана да своју глумачку екипу заробљава у умртвљујућем циклусу блазираног сркања и глупог клања. Због тога се дирљива топлина Кембелових и Аркетових прекратких појављивања осећа као увезена из невинијих, озбиљнијих времена.

Такође ради у другом авиону сјајна Мелиса Барера као Сем, крхки повратник из Вудсбороа који крије страшну тајну. Семова позадинска прича није ништа више од скице, али Барера, који ме је недељама хипнотизирао у недавној Старзовој драми „Вида“, моли нас да ипак бринемо о њој. Она је чудо.

Уморно понављајући и потпуно без страха, „Врисак” нас углавном учи да садња ускршњих јаја није замена за сејање идеја.

„Гледао сам овај филм раније“, примећује Сидни у критичном тренутку. Ох девојко, чујем те.

„Врисак“: Оцењено Р за убадање, убадање, резање и пуцање. Трајање: 1 сат, 54 минута. У биоскопима.