Уметност Вести

Рецензија „Унпаусед: Наиа Сафар“: Антологија је само појачивач за подизање нашег морала погођеног Цовидом

Да парафразирамо омиљену поп песму из 1970-их: „Алл Иоу Гет Фром Цовид Ис Цовид Цинема“

Срећом по нас, 'Унпаусед: Наиа Сафар' не само да је вредан нашег времена и пажње, већ је овај петостепени омнибус такође боље и осетљивије дизајниран од прве сезоне која је изашла 2020. 'Унпаусед: Наиа Сафар' заправо чини 4 приче различитих заслуга и једно отворено ремек-дело.

Слично као 'Геели Пуццхи' Неерај Гхаиван-а у антологији 'Ајееб Дастаанс', 'Ваикунтх' Награја Мањулеа у 'Унпаусед' је толико испред остала четири сегмента да је заслужио потпуни дугометражни третман. То је као Амитабх Бацхцхан из антологије која се издиже изнад осталих са својим бриљантним сјајем и оштрим увидом у људску природу током стресних времена. Болни мрак шири се по причи као протагониста филма, крематор у крематоријуму који изненада има пуну сезону над главом док лешеви возе у запаљено тло у возилима хитне помоћи која јецају која није ни марила и вриштећим рођацима чија туга нема утехе.

Награј Мањуле у главној улози даје прогањајући трагични етос ситуацији. Из дана у дан спаљује напуштена тела без надзора свих осим оних који су веома блиски; његов рођени отац је у невољи, а његов мали син нема кров на глави док их газда избацује молећи се да мора да размишља о сопственој здравственој безбедности. Смрт, опасност од болести је свуда у бриљантно снимљеној причи Награја Мањулеа. Има и налета дивљачког хумора (син плаче на погрешној ломачи). Манџуле одлучује да ову мрачну причу о рањеној цивилизацији заврши на ноти наде, и то добродошлом.

Једнако суморна је и 'Ратна соба', моја друга омиљена прича у антологији, коју је режирао Аиаппа КМ, о радницима на првој линији који се боре у организацији на линији за помоћ покушавајући да пронађу кревете и боце са кисеоником. Страх од болести и смрти покрива сваки тренутак ове приче која зауставља срце. Непогрешиво бриљантни Гитанџали Кулкарни је учитељ који је постао заштитник Цовид-а са трагичном тајном која излази на видело у неочекиваном преокрету судбине. Више од преокрета, волео сам осећај неизбежне пропасти који редитељ преноси док одржава тон нарације постојаним и смиреним.

„Теен Тигада“ се умеће из страха од Цовида док су три лутајућа радника заглављена у напуштеној фабрици са камионом скупе робе. Три глумца која се виде на екрану толико су уроњена у свој заједнички свет чистог очаја да њихови напади беса и глади изгледају превише опипљиви. Редитељ Руцхир Арун изражава емпатију према лутајућим мигрантима чија будућност изгледа тако страшно лишена наде, а ипак има смеха и сунца у овој причи захваљујући тројици глумаца Сакибу Салеему, Асхишу Верми и Саму Мохану, посебно Сему који је најтиши и најмање изражајан од тројац, а можда и најрањенији.

'Гонд Ка Ладду' игра преслатко са Нееном Кулкарни која хвата рогове са дечаком курира (Лаксхвир Сингх Схаран) који уништава њено изненађење за своју ћерку када су њени послани ладуи смрвљени у саобраћајној несрећи. Оно што следи је невероватан скок вере, који је убедљив захваљујући дирљивим наступима (Дарсхана Рајендран као девојка курира која пружа подршку је крајње сунчано место у свету заслепљеном тамом) и нашом очајничком потребом да пронађемо мало светлости на крају тунел.

Приче, чак и у најслабијим тренуцима, никада не престају да се заглаве у нашим срцима. Глумци су потпуно уложени у враћање епизода и момената из протекле две године који одјекују свима нама, иако на ненаметљив начин. Само полако.

„Унпаусед: Наиа Сафар“ се емитује на Амазон Приме Видео.